Różnice pomiędzy SEO i PPC: szybki przegląd

W firmie Creative mamy szczęście uczestniczyć w wielu naprawdę interesujących projektach związanych z tłumaczeniem stron internetowych, a niektóre z nich korzystają z naszego wielojęzycznego serwisu wyszukiwania słów kluczowych, dostarczając zoptymalizowanych pod kątem SEO tłumaczeń, które pomagają firmom zaistnieć w Internecie nawet na rynkach zagranicznych.
Strategie marketingowe online, takie jak SEO, mogą być nieco mylące i na tegoroczny wpis na blogu pomyśleliśmy, że przedstawimy w skrócie dwie takie strategie: Search Engine Optimisation (SEO), jak już wspomniano, oraz Pay Per Click (PPC).
Jeśli więc chcecie dowiedzieć się więcej na temat SEO i PPC, przeczytajcie dalej, jak omawiamy różnice pomiędzy tymi dwoma strategiami oraz potencjalne korzyści i wady każdej z nich.
Jeśli masz stronę internetową, znajdziesz SEO i PPC bardzo ważne strategie, które będziesz chciał wykorzystać na swoją korzyść.
Chociaż są one podobne do siebie, stosują różne podejścia. Wszystko to sprowadza się do tego, jak ważne jest, aby Twoja strona znalazła się na pierwszej stronie wyszukiwarek internetowych!
Mówiąc prościej, wyniki wyszukiwania są kluczowe dla Twojej widoczności online. Jeśli masz wyniki wyszukiwania ważnych terminów, które znajdują się na stronie 10 Google, a nie na pierwszej stronie, potencjalni klienci znacznie rzadziej klikają na kilka stron wyników, aby znaleźć Twoją stronę.
Posiadanie jak najwyższych wyników na listach wyników wyszukiwania, na pierwszej lub drugiej stronie wyszukiwarki, może znacznie zwiększyć ruch na Twojej stronie.
Co to jest SEO i dlaczego jest tak ważne?
SEO to strategia, która pomaga witrynie poprawić wyniki wyszukiwarek na stronach takich jak Google, Bing i Yahoo. Istnieją również inne strony internetowe, jeśli chcesz osiągnąć większą ekspozycję na rynkach azjatyckich, takie jak Baidu, Yandex i Naver. Wyniki SEO znajdują się zazwyczaj po lewej stronie wyników wyszukiwarki, na liście z innymi witrynami.
SEO jest organiczną formą marketingu, która jest bezpłatna - i jest bardzo ważna, ponieważ im lepsze wyniki wyszukiwarek internetowych, tym większy ruch, który prawdopodobnie otrzymasz.
Korzystając z SEO, można poprawić wyniki wyszukiwania, przestrzegając (lub starając się przestrzegać) zestawu ogólnych zasad i wytycznych zalecanych przez ekspertów online. Obejmują one, na przykład, posiadanie dobrze napisanych i unikalnych treści, uzyskiwanie linków do swojej strony internetowej z innych renomowanych stron internetowych oraz optymalizację projektu strony pod kątem urządzeń mobilnych i tabletów, nie obciążając jej linkami i treścią spamu.
Częstym problemem w SEO jest jednak to, że Google nie publikuje specyficznej metodologii, której używa do tworzenia rankingów wyszukiwarek, a więc czasami może być to trudne do zrealizowania!
PPC: kiedy za kliknięcia można zapłacić
Pay Per Click (PPC) to inna strategia marketingowa. Użytkownicy licytują słowa kluczowe, aby uzyskać dobre wyniki wyszukiwania i płacą za każde kliknięcie w ich reklamy wyświetlane w wyszukiwarkach internetowych.
Płacąc za reklamę PPC Twoje wyniki będą zazwyczaj na górze lub na dole strony, powyżej / poniżej organicznych (SEO) wyników wyszukiwania, lub w prawym górnym rogu wyników obok wyników organicznych.
Wyniki wyszukiwania PPC są czasami wymienione pod nagłówkiem "Wyniki sponsorowane" i są wyświetlane w bardzo widocznym miejscu.
Korzyści z PPC są takie, że Twoja reklama może być na żywo w ciągu kilku minut, a także może przynieść wyniki szybciej, ponieważ SEO wymaga czasu.
Jednakże, Internet jest globalny i w każdej innej branży i obszarze są czasami setki, jeśli nie tysiące podobnych stron internetowych konkurujących o te same najlepsze wyniki wyszukiwania.
SEO jest darmowym sposobem na poprawę wyników wyszukiwania na stronie internetowej, ale może to być długoterminowa strategia i może trwać miesiące, aby uzyskać właściwe wyniki. PPC oferuje sposób na poprawę wyników wyszukiwania witryny, ale do tego nieco szybciej naprawić trzeba będzie mieć budżet na inwestycje.
Każda z tych strategii ma swoje zalety, a wiedza o tym, którą z nich zastosować naprawdę zależy od celów i wymagań Twojej firmy. Korzystanie z obu strategii marketingowych jest wysoce zalecane w celu osiągnięcia jak najlepszego rankingu wyszukiwania i będzie prawdopodobnie najbardziej strategicznym krokiem, jaki można podjąć w celu skutecznego zwiększenia liczby odwiedzających Twoją stronę internetową.