Przejście z tradycyjnego kursu do formatu eLearning? Oto jak

Przed COVID-19 nagle wszyscy pracownicy zdalni i studenci, mobilne aplikacje do nauki, narzędzia wspierające wydajność i samodzielne uczenie się były już trendem. Biorąc pod uwagę dużą liczbę osób przebywających w domu, organizacje podejmują się cyfrowej transformacji szkoleń.
Kiedy myślimy o szkoleniu zawodowym i tradycyjnej edukacji, wyobrażamy sobie siebie w klasie lub w sali szkoleniowej, gdzie ekspert merytoryczny lub instruktor dzieli się wiedzą. Szkolenia prowadzone przez instruktorów (Instructor-Led Training - ILT) zawsze były częścią szkoleń, nawet w okresie rozkwitu eLearningu. Zaangażowanie przynosi wspaniałe rezultaty i zwiększa produktywność,
Są to jednak stare czasy, nie tylko ze względu na nową rzeczywistość spowodowaną pandemią COVID-19, ale również dlatego, że mamy do dyspozycji wspaniałe innowacyjne narzędzia, które uczynią Państwa szkolenia jeszcze bardziej angażującymi. Jeśli chcesz zmaksymalizować swój budżet szkoleniowy, ten artykuł zawiera cenne wskazówki.
Jak możesz przekształcić swój ILT w coś bardziej wartościowego? Bez względu na to, czy zdecydujesz się na szkolenie w trybie mieszanym, czy też w pełni online, w czasie pandemii dobrym pomysłem będzie dokonanie inwestycji, ponieważ podejście ILT po prostu nie jest już opcją w krótkiej perspektywie czasowej.
Wgrywanie slajdów PPT, filmów, audycji i plików PDF do Systemu Zarządzania Szkoleniem nie stworzy zaangażowania bez strategii, która sprawi, że Twoje szkolenie online będzie działać.
Jak mogę zdecydować, jaka treść jest odpowiednia, aby stać się eLearningiem i jakie są krytyczne kroki, aby rozpocząć ten proces?
- Zidentyfikuj format kursu. Przeanalizuj potrzeby swoich uczniów i zdecyduj, czy powinieneś z nimi pójść:
- Asynchroniczne uczenie się. Jest to sytuacja, w której pojedynczy uczeń wchodzi w bezpośrednią interakcję z treściami, takimi jak kursy w trybie online, grupy dyskusyjne online oraz mentoring pytań i odpowiedzi.
- Uczenie się synchroniczne. Dzieje się tak, gdy wszyscy uczestnicy są zalogowani w tym samym czasie, jak w przypadku wirtualnej klasy lub webinaru na żywo.
- Blended. Może to być połączenie zarówno nagranej sesji szkoleniowej lub webinaru z interaktywnym QA lub nadzorowanym przez instruktora kursem eLearning.
2. Zwykły tekst nie jest dobry do zaangażowania. Tworzenie interaktywnych doświadczeń nie musi być skomplikowane ani skomplikowane technicznie. Używaj prostych narzędzi, takich jak ankiety lub proste gry, aby utrzymać zaangażowanie publiczności.
3. Upewnij się, że treść jest w prostym języku, a koncepcje są jasne; pamiętaj, że podczas szkolenia prowadzonego przez instruktora masz możliwość poproszenia o wyjaśnienia. Unikaj skomplikowanych sformułowań lub pojęć, które nie służą celowi kursu.
4. Używaj interakcji, kiedy tylko jest to możliwe. Proste gry polegające na przeciąganiu i upuszczaniu lub umieszczaniu w odpowiedniej kolejności, mogą w znacznym stopniu przyczynić się do tego, że pomysł ten trafi do głowy ucznia (a wszyscy od czasu do czasu lubimy czuć się jak dzieci). Sondaże są również świetnym sposobem, aby dostać się do głowy ucznia i zrozumieć jego perspektywę. Nie przegapcie żadnej okazji do uzyskania cennego wkładu.
W tych trudnych czasach umiejętność kontynuowania szkolenia i inwestowania w produktywność okaże się wielką przewagą konkurencyjną. Firmy znajdujące się w stanie zamrożenia szkoleń, nieprzygotowane do nauki na odległość, skończą z źle przygotowanymi zespołami do pracy w gospodarce po pandemii.